MODULE 1.- THE NEW SPORTS INDUSTRY SCENARIO
• Ecosystem of the sports industry from a business perspective
• From sport to sportainment
• New paradigm of access to sport media content
• Trends in the future of Sports Business
• "UNDERSTANDING THE SPORTS DEMAND
o The ""new"" fan: needs and preferences
o The other stakeholders: needs and preferences
o Market reserarch methodlogies and tools applied to the sports industry
o Lessons from other industriesd (travel, entertainment, retail, etc.)
o Glocalization of Sports Busines Strategies
MODULE 2.- GENERAL MANAGEMENT AND LEADERSHIP
• Corporate strategy
• Global Leadership
• Managing teams of high performance
• Organizational Behaviour
• Social Corporate Responsibillity for Sports Entities
• RM Values
MODULE 3.- SPORTS FINANCE & INVESTMENTS
• Financial Management
• Strategic Planning
• Financial Accounting in Sports Organizations
• Financing Innovation in the sports Industry
• New Sports Investments Strategies
MODULE 4.- STRATEGIC BRAND MANAGEMENT & NEW TRENDS in SPORTS MARKETING
• The New Paradigm of Sports Marketing
• Sponsorship Strategies: far beyond brand visibilty
• Sponsorship plan: from a brand perspecive
• Sponsorship program: from a property perspective
• The Return on Objectives: Measuring the Impact on Business
• Innovation in Spots Brand Management
• Brand Value: The Power of the Intangible
• Brand Management: From Brand Equity to Brand Positioning
• Brand Activation: Behavioral Marketing that converts
• Real Madrid: The Making of a Global Brand
MODULE 5.- NEW TECHNOLOGIES APPLIED TO THE SPORTS BUSINESS MODELS
• Big Data Applied to Sports
• Improving the performance in the sportrs industry thanks to innovative technologies
• AR and VR in Sports
• Health and Technology
• IoT & Blockchain
• AI and machine learning
• Security and cybersecurity
• Geolocalization
• Digital Business Strategies
• New Sports
• E-Sports
• New Formats in traditional Sports
MODULE 6.- ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION MANAGEMENT
• Digital Innovation
• Raising Capital
• Social Innovation and Social Entrepreneurship in Sports
• Scaling the Impact
• Innovation Management
MODULE 7.- LEADING & IMPLEMENTING THE CHANGE
• Leading the change – leadership, teamwork, communication
• Planning the change
• Creativity
• Innovation Strategies
• Management for the change
• Implementing the change
• Monitoring the change
• Monitoring results
MODULE 8.- CONSULTING PROJECT
Ce prix comprend l'inscription à l'université étrangère, l'inscription à l'une des écoles françaises du réseau IDDS et frais IDDS :
19 800€
Ce tarif ne comprend pas :
Le transport / Le Visa / L’Hébergement / Vos repas / Vos frais de vie sur place / Les frais de l’IELTS ou TOEFL / Le coût des livres d'enseignement potentiels / autres.
Ce programme est dispensé au sein de la Real Madrid Graduate School, département de la Universidad Europea de Madrid.
Bienvenue en Espagne, à l’Universidad Europea. Avec ses 3 campus, Madrid le principal, Tenerife et Valencia, les étudiants internationaux apprécient les options variées de cours proposés : Business, Journalisme, Santé, Sport, Arts ou encore Architecture. La majorité des programmes hispanophones laissent tout de même de la place à quelques programmes dispensés 100% en Anglais.
Résidence étudiante
L’université vous propose des résidentes étudiantes à quelques minutes de vos lieux de cours.
Résidences avec piscine, cafétéria, salle de projection, espaces de travail et de détentes, tout est réunis pour vous permettre de profiter pleinement de votre expérience en Espagne.
En chambre simple ou double, le choix d’hébergement influencera le prix mensuel de la résidence.
Idée Budget : à partir de 400€ / mois
Partez suivre une formation à quelques heures d’avion de la France : en Espagne. Découvrez ce pays ensoleillé la majeure partie de l’année.
Visitez en Espagne ses nombreuses villes historiques, la Costa del sol, le palais royal de Madrid, ses palais andalous, ses cathédrales, ses plages, ses îles et ses musées.
– Etudier en Espagne – Etudes à l’étranger – Double Degree – International -